CASEVR Boxx

VR Boxx, dé expert in VR-belevingen op locatie, biedt een scala aan diverse VR-ervaringen. Op een ontspannen en toegankelijke manier laten ze bedrijven kennismaken met de wereld van Virtual Reality. Hun aanpak maakt het ideaal voor bedrijfsuitjes, teambuildingactiviteiten en zelfs vergaderingen.

Voor 2023 werd in samenspraak een concreet doel gesteld: het realiseren van meer conversies tegen een per conversie dat lager ligt. Om dit doel te bereiken, maken we gebruik van Google Ads. Dit kanaal is het meest geschikt voor directe conversies en stelt ons in staat optimaal zichtbaar te zijn op de belangrijkste zoekwoorden. Echter, door recente wijzigingen in het matchtype van zoekwoorden en het afnemen van de informatie in de zoektermrapporten, werd dit een groeiende uitdaging. Hierdoor werd het steeds lastiger om inzicht te krijgen in het binnenkomende verkeer en sturing te geven op basis van vertoningspercentages.
+98%
conversies
-44%
kosten per conversie
+45%
conversiepercentage

Oplossing

Om dit probleem aan te pakken, hebben we besloten de campagnes op te splitsen in exacte en phrase match zoekwoorden. Op deze manier kunnen we de exacte campagnes controleren om optimale zichtbaarheid te behouden, terwijl de phrase campagnes dienen als vangnet voor al het overige verkeer. Daarnaast werken we met niche groepen die niet de hoogste volumes hebben, maar wel specifieker gericht op het aanbod. Dit leidt tot lagere kosten per conversie.

Het succes van deze case zit in de nauwe samenwerking met VR Boxx. Door intensief contact en de actieve betrokkenheid en feedback van VR Boxx kunnen de campagnes afgestemd worden op hun behoeftes. In deze overlegmomenten wordt er diep in de campagnedata gedoken en vanuit deze data wordt de campagne verder geoptimaliseerd. Conversies en kosten per conversie staan hierin centraal. Vertoningspercentages, impressies en klikken worden gemonitord en afwijkingen worden gecommuniceerd.

Deze aanpak van continue monitoring, communicatie en optimalisatie heeft ons in staat gesteld het budget en de biedingen effectief te beheren.

Resultaten

Met trots kunnen we melden dat het beoogde aantal conversies is behaald, evenals het kosten-per-conversie doel.
  De conversies zijn met 98,35% toegenomen
  De kosten per conversie zijn met 44% gedaald
  Het conversiepercentage is met 45% toegenomen
  Het aantal klikken is met 39% toegenomen
  De kosten zijn met maar 12% toegenomen
Dankzij de implementatie van deze strategie hebben we aanzienlijke successen geboekt, met een bijna verdubbeling van het aantal conversies, een aanzienlijke verlaging van de kosten per conversie en een verbetering van het conversiepercentage. De toename in klikken toont aan dat de campagne nog steeds de aandacht van relevante doelgroepen trekt, terwijl het budget en biedingen effectiever worden beheerd.

Jouw online groei uitbesteden aan AdExperts?

Wil je jouw online strategie naar een nieuw niveau brengen? AdExperts zet samen met jou stappen in je online zichtbaarheid. Neem nu contact met ons op en bespreek jouw case met onze experts.